Srpska pravoslavna Crkva prihvaća dosad raskolničku „Makedonsku pravoslavnu Crkvu“ u puno kanonsko i sakramentalno zajedništvo

Treba naglasiti da ovime SPC odgovara na molbu makedonske strane, da se za početak MPC vraća u okrilje SPC kao autonomna Crkva, u smislu kanonskog statusa iz 1959.g., da njezin konačni autokefalni status treba riješiti poštujući kanonsku proceduru, te da SPC MPC- neće postavljati nikakva ograničenja ni klauzule u pogledu opsega njene jurisdikcije.

Priopćenje Svetog Arhijerejskog Sabora Srpske pravoslavne Crkve

za javnost (16. svibnja 2022.)

Primivši akt Svetog Arhijerejskog Sinoda „Makedonske Pravoslavne Crkve – Ohridske Arhiepiskopije” kojim ista prihvaća općepriznati kanonski status, dodijeljen joj 1959. godine od strane Svetog Arhijerejskog Sabora Srpske pravoslavne Crkve, i izražava nadu da će Srpska pravoslavna Crkva bratoljubivo rješavati i riješiti i pitanje njenog konačnog kanonskog statusa, čemu treba uslijediti svepravoslavno suglasje i prihvaćanje toga statusa, Sveti Arhijerejski Sabor je odlučio:

– sa zahvalnošću Gospodinu i s radošću Sabor pozdravlja prihvaćanje općepriznatog kanonskog statusa, a to je status najšire moguće autonomije, odnosno pune unutrašnje samostalnosti, dodijeljen još 1959. godine;

– pošto su ovime uklonjeni razlozi za prekid bogoslužnog i kanonskog zajedništva, izazvani jednostranim proglašenjem autokefalnosti 1967. godine, uspostavlja se puno liturgijsko i kanonsko zajedništvo;

– uspostavljanjem jedinstva na kanonskim osnovama i pod uvjetima važenja kanonskog poretka na čitavom području Srpske pravoslavne Crkve, dijalog o budućem i eventualno konačnom statusu pravoslavnih biskupija u Sjevernoj Makedoniji nije samo moguć, nego je i umjestan, legitiman i realan;

– u dijalogu o njihovom budućem i eventualno konačnom kanonskom statusu Srpska pravoslavna Crkva će se rukovoditi samo i isključivo ekleziološko-kanonskim i crkveno-pastirskim načelima, mjerilima i normama, ne mareći za „realpolitičke”, „geopolitičke”, „crkvenopolitičke“ i druge slične datosti ili za jednostrane inicijative i ne podliježući ničijim utjecajima ili pritiscima;

– i, naposljetku, Sabor nema namjeru da poslije rješavanja statusa uvjetuje novu sestrinsku Crkvu ograničavajućim klauzulama u pogledu opsega njene jurisdikcije u matičnoj zemlji i u dijaspori, uz preporuku istoj da pitanje svog službenog naziva riješi u neposrednom bratskom dijalogu sa helenofonim i ostalim partikularnim pravoslavnim Crkvama.

izvor: spc.rs

Jedna misao o “Srpska pravoslavna Crkva prihvaća dosad raskolničku „Makedonsku pravoslavnu Crkvu“ u puno kanonsko i sakramentalno zajedništvo

  1. Skroz na stranu nacionalni odnosi i previranja izmedju Srba, Makedonaca i Bugara, primiti raskolničku crkvu bez da su oni javno izrazili pokajanje za višedecenijsko prebivanje u šizmi (ne prema Srbima ili SPC već pravoslavnoj crkvi u celini) je vrlo zabrinjavajuće. Postavlja se pitanje šta će biti sa, do sada jedinom kanonskom, Ohridskom arhiepiskopijom i njenim poglavarom arhiepiskopom Jovanom? Potpuno se obesmišljava stradanje te crkve, njenog poglavara koji je čak bivao utamničen sa najgorim kriminalcima, bez medicinske nege i najosnovnijih prava. Daje se loša poruka da nije problem prebivati u raskolu samo je neophodno sačekati da se politički stvari poslože. Po meni ovo je skandal i sve ono što čini Vartolomej i ispostavlja se da je prevelika cena njegovog prebivanja u Istanbulu jer to ne bi bilo moguće bez velikih ustupaka vodjenih ucenama i političkim pritiscima.

    Sviđa mi se

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s